Kéz ortézisek

A kéz és csukló ízületek esetében kialakulhat heveny vagy elhúzódó ízületi gyulladás főleg mechanikai hatások miatt fokozatosan évek, évtizedek alatt, illetve sérülések alkalmával is kialakulhatnak hosszabb kezelést igénylő elváltozások.

A gyulladások a teherviselő ízületi felszíneket érintik elsősorban, amelynek során az ízületi belhártya gyulladása, az ízületi folyadék felszaporodása is jelentkezhet. Az ízület fájdalmas duzzanata, mozgásra jelentkező és fokozódó fájdalma, valamint a mozgásterjedelem beszűkülése jelentkezhet.

A csuklóízület gyulladása esetén annak mozgatása, hajlítása, forgatása, valamint a hüvelykujj mozgatása lehet korlátozott illetve fájdalmas.

A leginkább javasolt kezelési megoldás a rögzítő, támasztó vagy a szabad mozgásokat, mozgástartományt korlátozó, sínezettel ellátott ortézis alkalmazása, amely tehermentesíti a gyulladt, vagy sérült ízületet.

Könnyű hüvelykujj rögzítő

A panasz súlyosságától függ a merevítés típusa, amely lehet:

• Nem merevített, a mozgásterjedelem kis mértékben korlátozott
  • Műanyaggal merevített, a mozgásterjedelem közepesen korlátozott
  • Fémmel merevített, a mozgásterjedelem teljesen korlátozott

A kéz ortézisek általában méretsorozatos termékek, így a megfelelő ortézis kiválasztás a csukló körmérete alapján történik. Ezek az ortézisek rugalmas szövetből készülnek és a tenyér felől merevítéssel vannak ellátva.

Súlyosabb esetben egyedi mintavételezéssel, kifejezetten a páciens méreteire készül a rögzítő, korrigáló vagy merevítő ortézis, amely teljesen műanyagból készül és tépőzáras pántok segítségével lehet pontosan rögzíteni.

Adaptív kézortézisek

Kéz-csukló ortézisIndikáció:
Distorsio, subluxatio, luxatio, arthritis, tendovaginitis, postoperatív állapot.

Szakképesítési követelmény:
ortopédia-traumatológia, ortopédia, traumatológia, reumatológia, neurológia, gyermekneurológia, kézsebészet, gyermeksebészet, fizikális medicina és rehabilitációs orvoslás.

Kiegészítő feltételek, megjegyzések az indikációhoz:
A kihordási időre rendelhető mennyiség egy oldali ellátásra vonatkozik. Rendelésnél az oldaliságot fel kell tüntetni.

ISO-kód: 06 06 06 06

Az NEAK által üzemeltetett adatbázisban, az Online Segédeszköz Jegyzékben (SEJK) további részletes tájékoztató található a termékről.

A képen látható termék mellett, azonos kategóriában többféle gyártó termékei is megtalálhatóak gyógyászati segédeszköz szaküzleteinkben!

Bővebb információért, kérjük forduljanak kezelőorvosukhoz, vagy keressék munkatársainkat a legközelebbi gyógyászati segédeszköz szaküzletünkben: ORSZÁGOS ELÉRHETŐSÉG

Egyedi méretvétel alapján egyedileg készített kéz ortézisek

V-21/M műanyag kézrögzítő

Egyedi gyártású kézrögzítőIndikáció:
Rheumatoid arthritis, n. radialis paresis, izomeredetű bénulások, központi idegrendszeri eredetű bénulás.

Szakképesítési követelmény:
ortopédia-traumatológia, ortopédia, traumatológia, reumatológia, neurológia, gyermekneurológia, kézsebészet, gyermeksebészet, fizikális medicina és rehabilitációs orvoslás, idegsebészet.

Kiegészítő feltételek, megjegyzések az indikációhoz:
Kizárólag abban az esetben rendelhető, ha a beteg mérete és deformitása miatt dokumentáltan nem látható el adaptív termékkel.

A kép illusztáció

ISO-kód: 06 06 06 09 06 001

Egyedi méretvétel alapján egyedileg készített csukló ortézisek

V-31 gumiszövetes csukló ortézis

Egyedi gyártású csukló ortézisIndikáció:
Rheumatoid arthritis, n. radialis paresis, izomeredetű bénulások, központi idegrendszeri eredetű bénulás, fájdalmas csuklóízületi mozgások kiiktatása.

A kép illusztáció

ISO-kód: 06 06 09 09 06 001

Kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát!

Tudástár

Országos elérhetőség